Ads

Ramai orang masih fikir, jawatan tinggi dan pendidikan tinggi boleh tolong kita nak miliki pendapatan yang lebih tinggi. Betul, tak salah pun. Tapi, dapat ke peningkatan pendapatan bantu kita untuk hidup lebih baik dan bebas dari beban hutang?

Kisah pertama ni tentang Puan Nor Sabimi Aluwi yang dulunya bekerja selama 24 tahun sebagai pengurus cawangan sebuah bank ternama di Kota Bharu..Lama ye 24 tahun, kerja bagus tu! Fikirnya nak kumpul duit gaji untuk dijadikan modal nak berniaga butik.

Tapi baru 5 bulan berniaga, Puan Sabimi sedar yang berniaga ni tak mudah. Setiap bulan dia terpaksa ‘suntik’ modal ke dalam bisnesnya guna duit simpanan sendiri.

Bayangkan lah, dah berhenti kerja ni tiba-tiba terdetik dalam hati “kalau berniaga pun tak ada duit, baik kerja makan gaji je..Sekurang-kurangnya ada gaji tiap hujung bulan”… Sampailah dia hadir ke program RichWorks, semuanya mula berubah. Rezeki masuk berganda-ganda…

Entah macam mana, tiba-tiba je Puan Sabimi dan suami dapat kontrak untuk pack semula minyak masak subsidi. Bermula dari kilang yang kecil, Puan Sabimi mula fokus kepada bisnesnya sampailah berkembang sekarang.

Puan Sabimi fikir dia perlukan mentor dan ajaran yang berterusan supaya dia tak buat dalam bisnes lagi. Kesannya, bisnesnya semakin maju dan jualannya pula meningkat hingga RM1.8 juta setakat bulan Jun 2019. Hebat, kan?

Sekarang ni beralih pada wanita yang dulunya seorang pensyarah, Puan Noor Faeizah. Tapi, Puan Faeizah terpaksa lepaskan jawatan dia ketika berpindah ke Perlis dan cuba buat bisnes bermodalkan RM2,000 yang suaminya berikan.

Dalam masa yang sama, dia lanjutkan pelajaran ke peringkat PhD, dia dikurniakan pasangan anak kembar. Masa ni lah Puan Faeizah dan suami mula rasa keperitan hidup. Keluarga makin besar, perbelanjaan pun makin besar. Tapi peningkatan gajinya taklah sebesar mana…

Bukan apa, nak hantar servis kereta pun tak mampu dan terpaksa meminjam dari kakak..Sampaikan hampir tak beraya! Sejak tu lah Puan Faeizah dan suami buat bisnes jual kain pasang tapi susah sangat sebab tak ada ilmu dalam berbisnes…

Bila dah terlalu buntu nak cari jalan untuk kembangkan bisnes, Puan Faeizah dan suami dipertemukan dengan program RichWorks..Dari situ lah mereka nekad nak bangunkan bisnes, buktinya sampai sekarang semuanya bertambah baik dan jualan pada tahun ni je dah cecah RM1.8 juta!

Sebelum pergi ke kisah yang ketiga ni, make sure korang share pada rakan yang lain ye…Kisah ketiga ni tentang Tuan Amir Syakireen – pengarah urusan Hipster Pomade, familiar tak nama brand ni dengan korang?

Sebelum dia ada bisnes pomade ni, dia adalah ahli geologi dari University of Canterbury New Zealand. Power kan kerja dia ni? Bukannya biasa-biasa beb, gaji pun boleh tahan…Tapi berhenti lepas 5 tahun sebab tak ada masa dengan family.

Lepas tu Tuan Amir ceburi bidang bisnes slow-slow, dari jadi distribution kepada ada bisnes sendiri..Memang rajinlah dia ni pergi ke program-program seminar di luar termasuklah program RichWorks sampailah dia jadi ahli Titanium…

Tapi silapnya, bila Tuan Amir dah selesa dengan bisnesnya, lain pula yang jadi..Bisnes makin drop bila tak ada ilmu yang berterusan, circle yang bagus dan mentor yang tepat. Sejak tu, dia kembali untuk upgrade ilmu..Hebatnya dia, jualan meningkat hingga RM1.4 juta dalam beberapa bulan ni je!

Mereka ni semua ada kerja bagus-bagus kan? Tapi nekad nak berhenti sebab nak buat bisnes dan kembangkan bisnes..Semuanya jadi berbaloi bila mereka ada ilmu yang betul dan mentor yang tepat.

Berapa ramai antara anda dalam keadaan macam mereka ni atau kenal sesiapa yang dulunya bekerja tapi sekarang ni nak berniaga pulak? Tapi bila berniaga, rasa tak berbaloi je…Team kami akan bantu anda!

Cuma komenkan ‘saya nak’ atau PM dan team kami akan bantu, ataupun layari www.NakUbahHidup.com untuk dapatkan 2 tiket tajaan dari setiap 1 pembelian sebelum 1 Ogos ni…

#TeamRichWorks
#NakUbahHidup
#ResultMatters
#TakNakUbahHidupLagiKe

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *
You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>