Ads

“Nak beli susu dan pampers anak pun tak cukup. Bukan tu je, saya terpaksa pinjam sana sini untuk dapatkan duit beli susu anak pada masa tu…” Kata Puan Aznoninoor, founder Nonie Bakery.

Hati ibu mana tak sedih, tengah ada kerja pun tak boleh nak tampung belanja seorang anak. Bayangkan korang di tempat Puan Aznoninoor atau lebih mesra dipanggil Puan Nonie…

Sanggup ke korang nak biar dan tengok je keperluan anak tak cukup macam ni…

Kongsi Puan Nonie, sebelum ni dia kerja kilang je. Walaupun masih lagi bekerja, dia dah mula berniaga di rumah pada tahun 2013. Sehinggalah pada tahun 2015, dia decide berhenti kerja dan buat kek dari rumah sahaja. Alhamdulilah, pada 2017 dia pindah masuk ke kedai.

Daripada berniaga sebab anak, dia dah boleh bantu suami segi kewangan dan kejayaan yang paling menarik, pada tahun lepas dia dapat gajikan pelajar yang mencari duit untuk cuti semester mereka. Inilah dikatakan berbisnes untuk memberi manfaat kepada orang lain.

Walaupun Puan Nonie hanya pekerja kilang, korang kena contohi semangat nak ubah Puan Nonie ni. Bukan senang untuk dia capai RM11 ribu dengan jual kek jer. Tapi semua ni bukan suatu yang mustahil kalau korang ada ilmu dan MenThor yang betul. 

Untuk korang yang serius nak ubah hidup dengan berniaga, bersedia untuk dibimbing Dr Azizan Osman, klik SEKARANG www.richworks.com/wasap untuk konsultansi bisnes secara PERCUMA.

#AzizanOsman
#TeamRichWorks
#ResultMatters
#NUH2020
#BangkitBerniagaBangsaku

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *
You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>