Ads

Duit sangat penting dalam hidup. Kalau tak ada duit macam mana nak survive hari-hari dalam hidup. Kesusahan setiap orang tak sama. Ada orang diduga dengan macam-macam masalah.

Ada yang duit banyak tapi hidup tak gembira, masalah rumah tangga, masalah dengan mak ayah, anak jadi kurang ajar lah dan banyak lagi isu lain yang timbul. Ada juga yang susah sampaikan makan pun tak pernah cukup. Ada juga yang terpaksa meminjam duit orang untuk survive dalam hidup.

Bagi sesetengah orang nilai RM1 itu hanya lekat di celah gigi sahaja. Tapi bagi yang hidupnya susah, RM1 tu umpama RM100 ringgit!

Puan Rahidah Abas, salah seorang ahli Titanium di RichWorks pernah mengalami kesusahan dalam hidupnya.

Dia pernah berada di tahap yang sampaikan suaminya terpaksa meminjam duit rakannya untuk selesaikan bil klinik anak yang ketika tu hanya RM40 saja sedangkan dalam dompet hanya ada RM20.

Bayangkan, kalau anda ada anak yang sakit, dan bila bawak pergi klinik, terpaksa pinjam duit kawan….apa perasaan korang masa tu? Malu..sedih, mesti ada kan…

Tebal muka jugak suaminya masa ni. RM20 pun nak pinjam orang?
Apa perasaan korang bila jumpa kawan tu…RM40 pun takde nak bayar bil klinik…Mak bapak tak boleh tolong ke…?

“Suami saya terpaksa meminjam duit kawannya untuk bayar bil klinik bila anak demam untuk dapatkan rawatan Doktor. Masa tu di tangan saya hanya ada RM20. Bil klinik kena caj RM40,” jelasnya.

Ibu bapa mana yang takkan sedih kalau terpaksa hadap situasi ni…betul kan? Masa tu dia mula terfikir sampai bila nak hadap hidup macam ni hari-hari. Sampai bila nak hutang orang. Pinjam sana sini. Nak ke orang cakap awak tu tak guna? Sentap kan!

Jadi dia mula tanam dalam diri yang dia perlu ubah hidupnya. Sampai bila nak hadap kesusahan macam ni?

Itu baru bil klinik. Belum lagi keperluan lain. Dia juga terpaksa pinjam duit untuk beli barangan keperluan harian. Pinjam lagi!

Disebabkan tak nak hidup sama berulang kali, pada 2011 dia mula berbisnes walaupun ketika itu dia tak ada ilmu langsung. Dia tak nak pegang kata-kata dan menganggap ‘takdir yang menentukan’ ini sebagai alasan untuk tak ubah hidup sedangkan dia boleh pilih untuk ubah takdir dia.

Dia mula bangkit dan berjumpa dengan RichWorks pada 2015 di Program Intensif Kekayaan dan Kejayaan (IMKK – program ini dah tiada).

Berada dalam program RichWorks ketika itu membuatkan dia sedar diri. Dalam program itu, dia bersihkan kolam jiwanya. Bukan itu sahaja, dia mula memberi sedekah kepada orang yang memerlukan malah dia juga tahu macam mana nak bina bisnes untuk 3 tahun, 5 tahun dan 10 tahun akan datang.

Dia teruskan journey bersama RichWorks, hasil daripada menuntut ilmu dengan RichWorks melalui program marketing – Millionaire Marketing Mastery (MMM), dia dapat buktikan dengan bisnes jual produk orang lain pun dia dapat hasil jualan yang lumayan!

Perjalanan dia tak berakhir di situ sahaja. Dia mula apply Titanium (program Menthoring). Dari program ini, membuatkan impiannya untuk ubah hidup dan capai kejayaan terlaksana. Malah dia tak pernah terimpi pun untuk menjadi jutawan dan capai sales juta!

Pada tahun lepas, dia berjaya mencapai hasil jualan RM1.25 juta. Tak perlu fikir pun nak jadi founder! Jual produk orang pun menjadi kalau ada ilmu dan MenThor yang betul!

“Saya dapat buktikan pada kawan-kawan dan saudara mara bahawa saya mampu ubah hidup kami sekeluarga. Apa yang paling saya banggakan adalah bila dapat bawa anak dan suami menunaikan umrah dengan hasil bisnes kacang sahaja,” jelasnya gembira.

Akhirinya, kini dia mempunyai 604 orang ejen dan 132 orang stokis.

“Alhamdulillah RichWorks dah banyak bantu saya dari Zero to Hero.
Macam mana nak BINA BISNES, GROW BISNES untuk 3 tahun, 5 tahun dan 10 tahun akan datang. Terima kasih Dr Azizan Osman dan RichWorks!”

Best kan perkongsian dari Puan Rahidah Abas ni. Siapa sangka orang yang pernah menagih simpati meminjam duit pada orang suatu ketika dahulu disebabkan kesusahan yang dialaminya, kini dapat membantu keluarganya dan ubah hidup kepada yang lebih baik. Malah dari bisnesnya ini dapat membantu orang lain juga.

Kehidupannya juga berubah 360 selepas dia betul-betul komited bersama dengan RichWorks dan belajar. Ilmu yang kami berikan ini adalah untuk korang yang betul-betul mahu ubah hidup dan bisnes korang.

Sampai bila nak selamanya berada di bawah. Cuba tanya diri sendiri, adakah kehidupan ni yang korang mahukan selamanya? Penat kan?

Jom bantu diri sendiri dan ubah hidup korang SEKARANG dengan hanya lakukan perkara mudah ini. WhatsApps di www.richworks.com/wasap . It’s NOW or NEVER!

#ResultMatters
#ResultIAmATitan

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *
You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>