Ads

Bayangkan burung yang dikurung dan terperangkap dalam sangkar selama bertahun lamanya dilepaskan terbang. Mesti dia rasa sangat bebas untuk terbang, kan… Anda pernah rasa macam tu? Ataupun masih lagi rasa ‘terkurung’, ‘terperangkap’ atau lebih teruk lagi menderita dalam sangkar?

Ramai orang yang rasa hidup dia dah cukup baik dan sangat bersyukur dengan apa yang dia ada sekarang… Padahal tengah rimas sampai tak boleh bernafas… Tapi sebaliknya, hanya kata-kata “Ah, aku okay je… Macam ni jelah hidup aku. Nak buat macam mana lagi?” je yang terucap.

Sedangkan, dia terperangkap dengan banyak masalah kewangan yang tak pernah sudah, keperluan tak mampu nak sediakan, keluarga terabai. Ataupun ada orang yang berniaga bertahun-tahun tapi rugi memanjang…

Keadaan ni sama seperti macam ahli Titanium, Tuan Husnil Mah atau lebih mesra dengan panggilan Cikgu Manis lalui dan mungkin sedikit berbeza. Dulu gajinya sekadar RM900 sebulan, nak penuhkan segala keperluan pun tak cukup zaman sekarang ni apa tah lagi nak bermewah… Terpaksalah sakit tunggu gaji yang seterusnya.

Macam tulah kehidupannya setiap hari dan sebabkan hidup yang macam tulah, Cikgu Manis buka bisnes sendiri untuk selesaikan masalah kesempitan hidup bekerja sebagai seorang polis bantuan. Tapi Cikgu Manis pun manusia biasa, tersilap bila buat sesuatu tanpa ilmu yang betul…

Niatnya nak pulihkan ekonomi sendiri dan perbaiki hidupnya sampaikan sanggup buat 7 bisnes serentak dalam 1 masa sampai keluarga sendiri terabai… Itupun duit pun ada takda je, terpaksa pinjam duit dari keluarga. Lagi sekali, Cikgu Manis masih terperangkap dalam masalah yang sama – duit…

Lepas hadir ke Program RichWorks, masa tu dia sedar dia sendiri yang seksa dirinya… Dialah yang patut UBAH keadaan dia ketika tu. Itu yang buatkan Cikgu Manis berjaya dalam bisnesnya sampaikan jualan meningkat RM600,000 setahun sehingga ada 12 key leaders dan 60 ejen.

Kalau Cikgu Manis boleh keluar dari perangkap dan bebas untuk berbisnes, tak ada masalah kewangan lagi malah boleh bantu orang lain, kenapa tidak anda atau orang yang susah kat luar sana?

Sampai bila nak hidup terperangkap dalam kehidupan sendiri yang susah dan tak pernah ada kesudahannya? Takkan sikit pun tak terdetik dalam diri untuk UBAH apa yang di alami sekarang?

Share video ni dengan mereka dan ajak mereka untuk sertai lebih 10,000 orang yang lain ke program Nak Ubah Hidup yang bakal diadakan pada 30 Ogos-1 September di SCCC, Shah Alam dengan hanya layari www.NakUbahHidup.com.

Make sure jangan lepaskan peluang ni sebab lagi 50 hari je program akan bermula. Mungkin ni lah peluang mereka untuk perbaiki diri dan hidup mereka supaya tak terperangkap dengan kehidupan mereka sendiri. Jom tolong mereka!

Salam Kejayaan,
Team RichWorks

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *
You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>